Шымкент қаласының сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаменті «Жеке және заңды тұлғалардың өтініштерін қарау бойынша: 2023 жылдың қаңтар айынан қазіргі уақытқа дейін 2141 өтініш қаралып 106,0 млн. теңге тұтынушыларға қаражаты қайтарылды.
Әсіресе олардың ішінде — бөлшек сауда (автокөлік, тұрмыстық техника, компьютер, және т.б.) қоғамдық тамақтану бойынша арыз — шағымдар көп келуде.
2023 жылдың 26 қазанда, Шымкент қаласының Сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаменттің басшысы Н.Тулеевтың төрағалығымен Шымкент қаласының «Аманат» партия ғимаратында Шымкент қаласы бойынша техникалық реттеу және метрология департаментінің басшысы Б.Есқараев, Шымкент қаласы санитарлық-эпидемиологиялық департаменті басшысының м.а. А.Ахметов, «Орынтай Сейдалиев», «Дулат», «Тұтынушылық бақылау», «Тұтынушылық қауіпсіздігі» және «SR Қазақстандық лигасы» тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөніндегі» қоғамдық бірлестіктердің өкілдері, Шымкент «Панорама», «Әділет», «Ұлы Орда» Шымкент «Келбеті», «Қазақстан Шымкент» «БАҚ» өкілдерінің қатысуымен «Сапалы өнім» тұжырымдамасы бойынша брифинг өткізілді.
Брифинг барысында – ішкі нарықта азық-түлік қауіпсіздігін қамтамасыз ету Мемлекет басшысының алға қойған басты елдік міндеттердің бірі болып табылатының айтылды.
Бірақ оған қол жеткізу жергілікті атқарушы органдар (ЖАО), қоғамның, тұтынушылардың, қоғамдық институттармен БАҚ өкілдерінің тұтастай бірлесе жұмыс атқарғанда ғана қол жеткіземіз.
Бұл барлық Қазақстандағы 19 млн тұтынушыларды қамтиды.
Осыған орай, «Сапалы өнім» ды ұсынамыз. Ол үшін заңнамалық құралдар мен тетіктердің базалық жиынтығы бар.
Осы тұжырамдамадағы ҚОҒАМДЫҚ КҮШТЕР арқылы — Нормативтік бұзушылықтарды, құқықтары бұзылған тұтынушыларды және жосықсыз бәсекелестікті анықтау ұсынылады.
Өздеріңіз білетіндей, тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың тиімділігін арттыру мақсатында ҚР «Сауда және интеграция» Министрлігі жаңа редакцияда заң жобасын әзірлеуде.
Заң жобасында тұтынушылардың құқықтарын қорғауды осы салада жұмысты үйлестіретін Омбудсмен енгізу арқылы қоғамдық институттарының функционалдығын арттыру ұсынылады.
Тұтынушылардың қоғамдық бірлестіктеріне ішкі нарықтың қоғамдық мониторингі шеңберінде тауарлардың үлгілерін іріктеу және көрсетілетін қызметтерді сатып алу құқығына ие болады.
Тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың қоғамдық институттары белгілі бір мәселе бойынша жиналған топтың құқығын қорғауға жол ашады.
Осы шаралар іске асырылғанда тұтынушылардың құқықтарын қорғау үкіметтік емес институттардың рөлін күшейтуге мүмкіндік береді.
Департамент торговли и защиты прав потребителей города Шымкент «По рассмотрению обращений физических и юридических лиц с января 2023 года по настоящее время рассмотрено 2141 заявление и возвращено потребителям 106,0 млн. тенге.
Особенно много жалоб приходится на розничную торговлю (автомобили, бытовая техника, компьютер и др.) и общественное питание.
26 октября 2023 года, в здании партии «Аманат» г. Шымкента под председательством руководителя Департамента торговли и защиты прав потребителей г.Шымкента Н.Тулеева и с участием и.о.руководителя санитарно-эпидемиологического департамента города Шымкента А.Ахметова, руководителя Департамента Комитета технического регулирования и метрологии по г.Шымкент Б.Ескараева, а также общественные объединений «имени Орынтай Сейдалиева», «Дулат», «Потребительский контроль», «Потребительская безопасность» и «Казахстанская лига CR» по защите прав потребителей» и представителей СМИ Шымкент «Панорама», «Әділет», «Ұлы Орда» Шымкент «Келбеті», «Қазақстан Шымкент» состоялся брифинг по публичному концепту «Сапалы Өнім»
Сегодня обеспечение продовольственной безопасности
на внутреннем рынке является главной страновой задачей, поставленной Главой государства.
Но её достижение невозможно без активной позиции гражданского общества, общественных институтов, СМИ и,
в целом, неравнодушных потребителей.
Ведь речь идет о всех 19 млн казахстанцев, включая нас всех присутствующих, являющихся потребителями.
Нами предлагается запустить публичный концепт «Сапалы өнім». Для этого уже имеется базовый набор законодательных инструментов и механизмов.
В частности, действующий Закон о защите прав потребителей позволяет общественным объединениям:
— изучать потребительские свойства товара;
— инициировать проведение экспертизы качества и безопасности товаров;
— проводить опросы населения для выявления общественного мнения о качестве продукции;
— обращаться в госорганы с целью оценки качества товара;
— предъявлять иски в суд в интересах потребителей;
— распространять информацию о результатах исследований качества и безопасности продукции.
Более того, при реализации данного функционала общественники вправе применять фото-, аудио-, видеофиксацию всех действий, совершаемых при посещении мест реализации товара.
Поэтому мы призываем потребителей и общественные институты громче заявлять о своих правах на качественную и безопасную продукцию. Это и станет ключевым, переломным моментом в построении цивилизованных рыночных отношений.